Fire Ek - nya hästen

Hej!
Tänkte berätta lite om nytillskottet i stallet!
 
För ungefär tre veckor sedan köpte vi en storhäst, Han heter Fire Ek och är då uppfödd på Eklunda stuteri.
"Fimpen" som han då kallas är en 5 årig valack och är efter Florencio 1 och u: Sadro Song.
Fimpen är utbildad enligt mig till LA dressyr. Han kan skänkelvikningar, galoppfattning från trav/skritt,
travökning, galoppöppna samt sluta. Han är en väldigt pigg (het) och känslig häst med temprametet som kan gå över öronen, men han är otroligt snäll i både ridning (än så länge, haha) och på backen.
 
Han är alltså min nya framtida project.
 
Både jag och mina tränare tror att han kan gå långt, det var även dom som rekommenderade Fimpen åt mig.
 
Vi ska faktiskt ut på vår allra första dressyrtävling i slutet på Juli, vi kommer då att rida en LC:2.. ska bli spännande att se hur han beter sig ute bland andra hästar och självklar på banan! ;)
 
Visst är han snygg!?
Han är en Dizney fast i ett stort format!
 
/Erika
 
 
 
 
 


Supersnygg är han!

Svar: Tackar! fastnade för honom så fort jag såg honom! haha :=
dressyrbe.blogg.se

2012-07-01 // 23:17:19
» Hanne

GUd vilken snygging!!!

Svar: Åh Tack!:)
dressyrbe.blogg.se

2012-07-01 // 23:55:21

Gud va roligt! Han var riktigt snygg!:D Lycka till ♥

Svar: Tack så mycket! han är en pärla!<3
dressyrbe.blogg.se

2012-07-02 // 00:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback