Fina hästar

Hej alla läsare!
Idag så har det varit ganska skönt ute om man bort ser från blåsten,
men det kändes som att det inte var något väder att rida ut i och alla tre hästar behövde jobba lite
så jag åkte till Örsta imorse med Dizney och Veja och red ett litet pass.
För Vejas del var det mest jogging i en rund och djup form för att stretcha ut musklerna..
Hon var ganska trött i bakbenen efter gårdagens träning vilket jag förstår, hon har nog aldrig jobbat så bra.
Även för Dizzens del var det jogging i låg form för att stärka hans ryggmuskelatur men jag jobbade honom lite hårdare längre fram i passet.
jobbade lite på förvänd sluta i trav och det accepterade han..

När jag kom hem med hästarna så gjorde jag stallet och kollade till så att hästarna hade vatten och mat.
Efter maten så red jag Chester, travade över upphöjda bommar och jobbade på galoppfattningar ifrån skritt och halter. Han var superfin och hade en fin takt i trav och galopp, mjuka igångsättningar och övergångar.
Så nu funderar jag på om jag ska starta någon LA:P1 och så, tror både Chester och jag
är taggade på att komma ut och visa oss precis som förut!

Fick tyvärr inga bilden ifrån någon av ritterna







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback