Dressyrtävling i Laxå

Hejsan bloggen!

hoppas vi har kvar några läsare efter det här stora blogg uppehållet! Men nu ska det bli en stor ändring! Har varit mycket med allt just nu, nationella prov hit och dit och mycket som har hänt med hästarna nu.. så tiden har tyvärr inte räckt till till bloggandet..


Ja, I Söndags så var jag iväg på dressyrtävling som anordnades utav Laxå ryttarsällskap. Jag red LB:1 och LA:1.

På framridningen till LB:1 var han lite tjaffsig i munnen, det har han ioförsig varit några veckor och inte fått bort det. Har inte tränat på 5 veckor och plus att dizney och jag har hamnat i en rejäl svaka! 
Fick göra lite små övergångar och igångsättning för att få honom att hitta bakbenen och sedan kunna lätta av i handen.. Måste påpeka att till slut gav han sig. Men då blev han tyvärr något ihop i formen och fick nosen mer in mot bogen..

Väl inne på dressyrbanan så gick det rikitgt bra för att vara han i nuläget! Blev inga missar som ja kommer ihåg och formen var helt okej, skulle vilja få ut nosen mer.. men men lyckad LB:1 vart det iaf tycker jag och även många andra :) Tyvärr räckte det inte till vinst men det fick bli en andra plats på 66% vilket är helt okey för mig! 

På framridningen in till LA:1 red jag inte fram så länge, jag skulle nog tippa på att jag red en kvart eller något. Han var ju redan uppmjukad och klar. 

På banan blev det tyvärr mer missar än vad jag trodde, helt okey i travmomenten med vissa missar här och där och i ryggningen blev det kaous! Han stegrade och flängde upp med huvudet. Men resten utav programet gick bra, galoppen var fin och mjuk :)

Med den stora missen i programet så fick jag nästan 63% och det gav mig en tredje plats.

Så i helheten utav tävlingen är jag nöjd, han skötte sig faktiskt bra endå :)


Bilder kommer upp imorgon ifrån tävlingen, datorn tar 100 år på sig att ladda upp en bild!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback