Tävlingsresultat

Idag var jag och Doxa och tävlade i Askersund som Örebrotraktens Ryttarförening höll i.
Tyvärr var det en del strul... har aldrig varit med om sådant så det var inte super roligt!

I proppen stod det att tävlingen skulle hållas utomhus, därför anmälde vi dit. Doxa är sjukt spänd inomhus så det är nästan ingen idé att tävla i ridhus.

När vi väl kom fram så kollade jag bort mot själva tävlingsbanan, men nehepp inga dressyrstaket eller någonting.
De hade alltså lagt tävlingen inomhus (!!!). What?!
Vart liiiite arg faktiskt, vi åkte ju dit för att det VAR utomhus. Vi funderade tom. på att stryka oss och dra hem igen.
Men vi tänkte ändå ge det ett försök.

När jag började rida fram så hann jag inte ens börja galoppera förens jag skulle hålla mig beredd. De låg 20 min före i tidschemat?
Då gick pappa och sa till. Det var ju faktiskt fasta starttider. Så fick rida fram en stund till, dock inte tillräckligt...

Väl inne på banan blev hon spänd som vanligt, men hon gick fram överallt och gick förbi domaren snällt!
Dock gick hon på dubbla spår osv, dessutom fattade hon fel galopp en gång så fick en 4:a på det...

Det räckte dock till en 2:a placering av 22 starter. 66.3% i LB:3! Go us!


Äntligen går det framåt för oss! ♥


Våra black beautys ;)
Taava & Atlantico vann! Grattis!


/Bea



Men gud vad dåligt av arrangörerna! Så ska det verkligen inte vara :o Men kul att det gick så bra ändå! :D

SV: Haha, ja visst är han ;D

2012-05-17 // 23:41:54
» Erika

Bästa bea! Grattis! n är jätte fina tsm<3

2012-05-18 // 11:33:52

har du hittat på mycket nu hittils under denna härliga långhelg? :)



PS; glöm inte delta i helgens sweetie! :D

http://fotokobran.se/2012/may/helgens-sweetie.html#comment

2012-05-18 // 22:49:00

Vad kul gratttis! :)



Sv. Tack så mycket, jag ska hälsa honom det så blir han stolt :)

2012-05-19 // 08:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback