Patrik kitel var nära vinsten

 
 
Runt lunchtid avgjordes WDM:s Grand Prix ute på dressyrbanan. Vann gjorde Isabell Werth och El Santo NRW på 75,213 pocent, före Patrik Kittel på Watermill Scandic H.B.C - som i dag red på 74,660 procent. Tinne Vilhelmson Siflvén och Favourite slutade trea.
 
Isabell var mycket glad över sin pampiga häst i dag.
- Jag är väldigt, väldigt nöjd. Han hade helt rätt attityd och det bästa av allt var att vi kunde visa upp helt okej piaffer. Det har varit problem med dem, men vi kommer närmare och närmare att lösa det på tävling.
Lika nöjd var hon inte över att hon inte fick rida Aachen i förra veckan, trots Matthias Alexander Raths återbud.
- Men kanske gav jag min lagledning något att tänka på i dag...
 
Patrik berättar att han valde att rida på säkerhet i Grand Prix-klassen.
- Jag tycker att testet gick bra, men jag vågar inte chansa för mycket eftersom det är så pass kort tid kvar till London. Det finns en hel del kvar i Scandic, han har säkert 3-4 procent mer att ge. Men det sparar vi till OS!
Han passar även på att ge dagens vinnare en skämtsam gliring.
- Här har jag talat om för Isabell i så många år hur fantastiskt det är här i Falsterbo, och att hon måte komma hit. Så har hon mage att slå mig när hon väl kommer!
 
Klassens trea, Tinne Vilhelmson Silfvén, berömmer den fantastiska atmosfären i Falsterbo.
- I dag var jag nöjd med hur Favourit var att rida, första piaffen var inte så bra men det blev bättre.
 
Utropstecknet i dag var femteplacerade Kristian von Krusenstierna, som slog personligt rekord med 70,106 procent.
- Det är andra året jag rider Biggles och vi börjar lära känna varandra nu. Det här var första gången vi båda två njöt av de sex minuterna inne på banan, samtidigt!
 
Patrik Kitel och Scandic
 
Källa: Hippson.se
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback