Tävlingsresultat!

Tjoho på er!  ♥
Ja, som ni redan vet så var jag och tävlade igår.
Tävlingen var på Wittvångs gård och det var ÖRT som hade tävlingen.

Framridning: Han var lite spänd av alla hästar som flög hit och dit, Tror vissa inte viste riktigt hur man ska bete sig när man är på tävling! Men han var ändå fin, helt okej i handen och tog mina hjälper :)
Gjorde inte så avancerad ridning, red mest mjukgörande rörelser så som skänkelvikningar, öppna, sluta, förvänd galopp plus lite igångsättningar för att få honom att hitta bakbenen lite till :)

Banan: Inne på banan så var han lite tung i handen och lite trött, det kändes inte allt som han!
Vi fick lite missar här och där, såna som vi har svårt att komma undan! haha
Men annars skötte han sig faktiskt bra!  

Efter LB:1 så fick jag förklaringen varför han var lite "loj", han var kissenödig! stackarn!

LB:1 an slutade på en 2:a plats på 72%

Det var även Dizneys och min ev sista LB.

Framridningen till LA:1: Nu kändes han mycket bättre, piggare och mer framåtbjudning. Nu kände jag igen honom , taktade i skritten och var verkligen med på noterna! :)
Tog inte så lång framridning då jag tyckte att han redan var uppvärmd, så jag red mest det som ligger i LA:1..,
förvänd, skänkelvikning, ryggning osv.. Han kKändes riktigt fin!

Banan: Han var riktigt på hugget! men , för första gången blev han rädd för domaren, Hon satt i en hästtransport.. Han gick spänt förbi och ögenen hoppade nästan ur xD haha Stackarn
Fick startsignal och jag hann inte få honom gå avslappnad förbi domaren. 
Men när jag började programet så brydde han inte sig om det, han var fokuserad på mig och var jag gjorde..
Vi fick lite missar, dizney taktade in i galoppfattningen oså men jag var ändå nöjd med ritten.

Blev VINST i LA:1 an på nästan 69% ♥





Mer bilder kommer inom kort,
Minneskortet i kameran vart fullt så Amanda Lodesjös mamma tog massor av kort på prisutdelningen,
Amanda kom 2:a i LA:1 :) GRATTIS! ♥

Kram Erika



fin blogg ;)

2012-05-20 // 18:57:49
» Hanna

Grattis! Vad kul att det gick så bra som det gjorde :D

2012-05-21 // 08:11:11

Hejsan! Bloggtävling där du och din häst kan bli först med att bära sverige schabraket från northern horse!

Besök bloggen för att delta!



Mvh Northern Horse

2012-05-21 // 12:02:09

Vilka underbara bilder! :O :D

Ser jag i syne eller är det ett dressyrschabrak med svart eller brun kant..? :)

Svar: Tack! :D Nja, det är ett dressyrschabrak med brun kant, schockemöhle`s vita dressyrschabrak :) Tkte det passade bra på en fux :D
dressyrbe.blogg.se

2012-07-05 // 22:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback