Fire Ek`s bror

Hejsan Hejsan!
 
Som ni säkert redan har läst så såg jag Fimpens halvbror i Falsterbo.
När jag såg honom på banan så fastnade jag direkt för honom, han var riktigt maffig och pampig och såklart super snygg! Rena drömhästen tycker jag.
 
Han heter Luxus CML 1246 och är en godkänd hingst.
Redan som föl började han vinna riksföl, Han fick oxå diplom som tre- och fyraåring.
Till fyraårschampionatet kvalade han genom att vinna kvalitetstävlan med genomgående nior på gångarter och ridbarhet. Han blev sedan tvåa i Breeders Trophy och sexa i det öppna championatet.
Vid sitt bruksprov 2012 fick han betyg 9 av båda testryttarna och omdömet "Mjuk attityd, mycket positiv, okomplicerad, ridbar. mm
 
Luxus CML 1246 har även en egen hemsida där det finns bilder och information om honom.
Värt att gå in och titta tycker jag!
http://www.luxuscml.se/
/Erika
 


Vilken fin blogg och snygg häst! :D

Svar: SV: Tackar! ja visst är han :D
dressyrbe.blogg.se

2012-07-15 // 21:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback