Dåligt med tävlingar

Jag har insätt hur lite ponnytävlingar det finns nu i vårt distrikt!
Har hört från många personer samt domare att det är inte många ponnytävlingar som anordnas längre..
Vi har blivit för få ponnyryttare kvar, de flesta ungdomar går över tidigt på storhäst då dem ex är för långa för att rida ponny eller något annat!

Detta tycker jag är väldigt synd och tråkigt!
Det finns inte många tävlingar som klasserna är högre än LA:1 isf måste man åka utanför distriktet.

Så jag hoppas verkligen att det här går uppåt och blir bättre på ponnysidan, det är ju dock ett visst år som man får rida ponny :)
- och ponnytiden ska man försöka ta tillvara på.

Så jag säger till alla er som vill eller har tänkt att börja tävla dressyr på ponny, gör det! :)

/Erika




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback